Tonselsedreef 46, 3845 CT Harderwijk  |  0031(6)15616513

IT Service Management

RfCSI is uw partner als het gaat om het IT Service Management (ITSM).

IT Service Management staat voor het procesmatig aansturen van de werkwijze van IT-beheer. Hierbij valt te denken aan een reeks processen, beleid en procedures die een organisatie assisteren bij het plannen, beheren en implementeren van IT services. IT Service Management heeft het primaire doel om IT af te stemmen op de behoeften van het bedrijf.

RfCSI baseert haar expertise op meer dan 20 jaar ervaring, opgedaan in ICT Service Management en Consultancy dienstverlening en in/outsourcing, bij (Inter)nationale System Integrators/ Telecommunicatie bedrijven, Mid-Large en Enterprise organisaties. Bent u op zoek naar de specialist op het gebied van IT Service Management? Neem dan direct contact op met RfCSI.

ITIL Service Management

ITIL is in steeds meer organisaties de standaard IT procesinrichting voor het efficiënt kunnen beheren van de IT beheerorganisatie. Een van de grootste uitdagingen, bij organisaties die te maken hebben met meerdere IT/ICT leveranciers, is er voor zorgen dat er ‘dezelfde taal’ wordt gesproken. De meeste dienstverleners hanteren een ITIL-procedure - de meeste klanten vereisen dit ook van de leverancier - met zaken als bijvoorbeeld incidentbeheer en wijzigingsverzoeken. Maar elke partij heeft zijn eigen interpretatie van ITIL richtlijnen.

ITIL is daarom volgens sommigen sceptici echter voor interpretatie vatbaar: "De ITIL standaarden beschrijven wat er dient te gebeuren, maar niet hoe het dient te gebeuren". Bij ITIL Service Management gaat het om het leveren van waarde aan de klant. Hierbij kunt u denken aan services als capaciteit, kennis of kunde. RfCSI kan u verder helpen!

Op de onze dienstenpagina vindt u ons naast IT Service Management ook onze overige producten en diensten. RfCSI is de ideale partner als het gaat om ITIL consultancy.

ICT Service Management en BeheerScan

De total cost of ownership van ICT bestaat voor 60 tot 80% uit het operationeel houden van de bestaande ICT-infrastructuur. Vanuit financieel perspectief is IT Service Management dus nog belangrijker dan de investering in hard en software zelf.

Met ICT Service Management en de BeheerScan onderzoeken wij uw huidige ICT- inrichting op sterke en zwakke punten. De ICT Service Management en BeheerScan bestaat uit een intake gesprek, een scan en een rapportage met advies en aanbeveling. We adviseren u concreet over eventuele verbeterpunten.

Onderzoek, advies en training

Onderzoek, advisering en training voor ICT Service Management en beheer. Wanneer de doelstellingen voor ICT Service Management en Beheer duidelijk zijn, kan het belang voor de beschikbaarheid van ieder bedrijfsproces besproken worden en volgt een aanbeveling voor de Service Management en Workflow inrichting. RfCSI werkt samen met MSP's voor het kunnen laten uitvoeren van technische ICT beheer.

Neemt u voor meer informatie over de mogelijkheden rondom advies, ITIL Service Management implementatie gerust contact op met ons op voor een vrijblijvend gesprek.